berrahaxer

Alla inlägg under december 2009

Av Bertil - 31 december 2009 15:33

Hej alla glada nyårsfirare!

Hoppas ni som jag ser fram emot det nya året med fortsatt optimism.

 Dagarna blir ljusare och varmare.

Men först skall man ju övervinna nyårsafton. snälla ni , ta vara på varandra.

Händer så väldigt mycket under sådana här helger.

Tragedier som får livet för vissa att ändras helt. Förutsättningar ändras.

Bråk, misshandel, fyllekörning, barn som far illa. Tänk efter före.

Låt bli den sista drinken, och vakna upp utan baksmälla både för det ena och andra, som man ångrar dagen efter.

Vet själv av egen erfarenhet hur det kan vara.

Må bra när du dricker.

 Nä, nu låter jag som en moraltant, men jag vet att många kommer vakna upp imorgon med sk Ågren........

Ha nu ett bra slut och Ett Gott Nytt År, och en trevlig kväll.

Och du, krama varandra i trafiken.

Hälsn, Bertil  

Av Bertil - 30 december 2009 00:43

Hej på er, Nattugglor!!!

Tittade ikväll på en film som hette ´Jill o Jack vs world´. Mycket bra och tänkvärd, som verkligen berörde en.Handlade om ett ungt kärlekspar, där hon var sjuk i en obotlig sjukdom, som han inte visste om förän efter ett tag i deras förhållande. Visar att man inte skall ta något för givet.

Annars har dagen varit som den brukar. Lagt ut lite annonser för försäljning.

Katten Kajsa löper fortfarande. Ett jäkla mjauande.....

Nä, nu går jag och lägger mig.

Natti Natti.....  

Berra.

Av Bertil - 29 december 2009 00:53

Hej igen!

Kände att jag måste förmedla detta också!

14 årigt äktenskap, 3 underbara barn, 3 underbara barnbarn.

3 mellanår. 10 årigt stormigt samboförhållande med 2 bonus barn.

Ensam nu!

Bra kontakt med mina egna barn och barnbarn, och framförallt min fd fru.

Min bästa vän.

Inte undra på att man är nöjd med livet, men också nöjd med ensamhetens och lugnets vrå.

Kanske förklarar lite av mina tidigare inlägg.

Nästa gång skall jag ta det som det kommer, och hålla på det jag har.

Om det blir någon nästa gång, men vem vet vad som lurar runt nästa dag.

Natti Igen!!!

Berra.  

Av Bertil - 29 december 2009 00:28

Hej!

Blir irriterad över att sidan med svenska och utländska porslinsstämplar tagits bort. Står att de blivit för stora. Hopplöst nu att hitta en samlingssida med stämplar. Istället blir man vägledd till att köpa dyra böcker i ämnet.

Skitjobbigt när man skall katalogisera. Någon som vet vad denna serie av Rörstrand heter? (Bild)     

Katten löper fortfarande, och jag halkar omkring när jag går ute, he he.

Tänkte faktiskt fira nyår i lugnets och ensamhetens tecken. Skall bli skönt.

Jäklar vad bra man har det.

Ha en God natt!

Berra!

Av Bertil - 27 december 2009 00:07

Hej Igen!

Ett dygn sen mitt första inlägg på min nya blogg. Är ingen expert på detta men man lär väl sig.

Återigen en lugn dag, om man bortser från ena katten som löper. Irriterande med mjauandet. Hoppas det är ngn som läser det man skriver trots att man kanske inte har så mycket att säga. Helgen har i varje fall varit väldigt skön.

Otroligt att det nu vänder mot ljusare tider. Snart står rabatterna i full blom igen.

 Natti natti på er alla.

Berra!

Av Bertil - 26 december 2009 00:18

 Julafton med Fd fru, barn och barnbarn. Trevligt och mysigt som vanligt,och med ett dignande Julbord. Blev frågad att vara tomte, men sonen tog över förra året, och får fortsätta med det. Skönt!!!

Kom hem vid Midnatt sen jag varit chaufför till mellandottern med gubbe, och sonen med flickvän.

Kom hem. Skönt med ensamheten. Gick och la mig vid två.

Vaknade på juldagen utan några krav. Tänk vad bra man har det. la in lite annonser på nätet för försäljning. Tog några timmar.

Blev bjuden till fd, men tackade nej. Bara vara och njuta.

Tittade på `Narnia`på TV. Sådär film. Mer för barn.

God fortsättning önskar jag alla, och en stillsam helg.

`Berra`.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards