berrahaxer

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Hjälp med fynd......

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen!

Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker.

Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam.

Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Ebenholts. Mycket detaljrik.

Sen en äldre barncykel, trehjuling med kedja, inhandlad i forna Jugoslavien, men med etikett CCCP, alltså Sovjet.

Är det någon som vet något om dessa saker, hör gärna av dig, som sagt.

Börjar bli trött i ögonen nu efter ett antal timmar av packning och annonsbearbetning. Har annars varit en härlig dag, med fika ute emellan varven.

Ha det gott, tills vi hörs igen.

Natti, natti.

B.            

 
 
Ingen bild

Rebecca Stadig

24 januari 2011 20:44

När jag var liten i början på 80-talet köpte mina föäldrar en trehjuling i finland som kom från Ryssland. Den fungerade jätte bra. jag har nu själv en liten flicka och skulle vara mycket intresserad av att köpa en sådan cykel (efersom min blev stueln när jag var barn) Mvh Rebecca rmartensson@hotmail.com tacksam för svar

Bertil

17 april 2011 16:37

Hej Rebecca!
Tyvärr har jag ej varit inne på ett tag och därmed ej sett din kommentar. Som du förstår är den redan vidarebefodrad, men hoppas verkligen du fått nys om någon annan.
Mvh Bertil

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland. Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper ju...

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen! Bättre sent än aldrig. Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man. Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå?...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Av Bertil - 2 april 2010 00:30

Hej Hej! Länge sedan jag förmedlade några bilder. Har ett par guldkorn jag kommit över på marknader. En helt felfri soppterrin från Gustafsberg, 1893. 40 kr. De sa att den ej hade någon stämpel och jag såg ingen heller, förrän jag kom hem. Var ...

Ovido - Quiz & Flashcards