berrahaxer

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Svar till P.J...

Av Bertil - 26 februari 2010 01:50

Hej igen på er alla och speciellt P.J., med ursprung Ställberg.

Stället ligger 1km från Ställberg ungefär. Stora Lövskogen, eller som vi kallar det, Lövskogen. Du vet säkert.....

Nu har en era gått i graven, he he.

Savbukstolarna är sålda. Har varit roligt att följa budgivningen även om det inget hände förrän den sista minuten. Kul.

Nu är det bara att vänta på nästa spännande budgivning. Har faktiskt fyndat en hel del som ni skall få se bilder av.

Här letar man och går på marknader, så dyker det upp där man i princip bor.

Röda Korset har en fyndmarknad till bra priser och god kvalitet. Har man den rätta känslan, som jag tror att jag har, så kan man göra verkliga fynd.

Det värsta är bara att man fastnar så för vissa saker, att man ogärna vill göra sig av med dem.

Clownerna på bilderna är några, och naturligtvis Tavlan. Någon som känner till en konstnär vid namnet, R. Lanzi? Tror det är italienskt.

Nu sitter hans verk, en drucken man och tittar ner på mig när jag skriver detta.

Olja på duk är det, fastnade med en gång, trots att jag är nykterist. He he.

Man blir på något konstigt, men underbart sätt, kompis med det man gillar.

Man skall ta till vara på stjälen och inte göra sig av med det man verkligen känner för. Jag känner för tavlan och mina nyvunna vänner, clownerna.

Jag låter nog inte riktigt klok, men det är något man bygger upp. Kvalitet i livet.

Nä nu skall jag som jag brukar vid den här tiden, knäppa med fingrarna och avnjuta drömmens söta dröm. Kanske fortsätta den jag hadnatten  innan.mmmm.

Natti, Natti på er.

Bertil              

 
 
Ingen bild

PerJohan

26 februari 2010 07:28

Ja, då var det ungefär där jag tyckte det såg ut att vara, i närheten av korsningen ner mot gruvan? Din bild har iallafall lyckats fånga känslan jag har av Ställberg, lugnt skön, varm och härlig sommarkväll. Tror inte det finns något ställe i världen som slår Ställberg då.. :)

Är uppvuxen i det svarta och vita huset på ovansidan järnvägen upp till vänster när du kör uppför Nordsbacken i Ställberg, om du vet?

 
Ingen bild

PerJohan

12 mars 2010 12:52

Hade för mig att jag var in och skrev något förut, men kan itne hitta den kommentaren nu dock.. Hur som helst, misstänkte att det var ungefär där någonstans huset låg, bilden fick mig att tänka på korsningen lövfallet/lövskogen/och ner mot gruvan.. Bilden har iaf precis lyckats fånga min sinnebild av Ställberg en sommarkvälll. Varmt lugnt tyst och bara härligt! :) Underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland. Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper ju...

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen! Bättre sent än aldrig. Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man. Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå?...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen! Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker. Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam. Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Eb...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Ovido - Quiz & Flashcards