berrahaxer

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Kan vara försent....

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland.

Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper just nu en cansersjuk, med destruktivt leverne, väl tilltaget, i form av alkohol. Har gett upp livet, vilket man till viss del kan förstå.

Samtidigt ser jag människor som har ett redan bra liv, förstöra detta på, rent ut sagt ´småskit´.

Att ta tillvara det man har såsom familj, barn, kärlek, tilltro mm mm... (Livet).

Så kastar man det i sjön, på ett sett som ibland är hårresande.

Vet att många kämpar för sin existens i livet och det beundrar jag dem för.

Många försöker om och om igen, men lyckas ej.

Det kan jag ha respekt för.

Men alla dessa som bara ´struntar´ och går vidare, utan att se sig om, vad de förlorar, utan att kämpa, och sen ångrar sig.

De är det riktiga förlorarna.

Vad jag vill säga är att, blir det problem, ge inte upp utan att ha kämpat åtminstone.

Ta vara på varandra medans tid finns.

Det tänker jag göra i varje fall.

Nati natti  

Bertil.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen! Bättre sent än aldrig. Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man. Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå?...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen! Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker. Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam. Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Eb...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Av Bertil - 2 april 2010 00:30

Hej Hej! Länge sedan jag förmedlade några bilder. Har ett par guldkorn jag kommit över på marknader. En helt felfri soppterrin från Gustafsberg, 1893. 40 kr. De sa att den ej hade någon stämpel och jag såg ingen heller, förrän jag kom hem. Var ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

berrahaxer


Ovido - Quiz & Flashcards