berrahaxer

Alla inlägg under februari 2010

Av Bertil - 26 februari 2010 01:50

Hej igen på er alla och speciellt P.J., med ursprung Ställberg.

Stället ligger 1km från Ställberg ungefär. Stora Lövskogen, eller som vi kallar det, Lövskogen. Du vet säkert.....

Nu har en era gått i graven, he he.

Savbukstolarna är sålda. Har varit roligt att följa budgivningen även om det inget hände förrän den sista minuten. Kul.

Nu är det bara att vänta på nästa spännande budgivning. Har faktiskt fyndat en hel del som ni skall få se bilder av.

Här letar man och går på marknader, så dyker det upp där man i princip bor.

Röda Korset har en fyndmarknad till bra priser och god kvalitet. Har man den rätta känslan, som jag tror att jag har, så kan man göra verkliga fynd.

Det värsta är bara att man fastnar så för vissa saker, att man ogärna vill göra sig av med dem.

Clownerna på bilderna är några, och naturligtvis Tavlan. Någon som känner till en konstnär vid namnet, R. Lanzi? Tror det är italienskt.

Nu sitter hans verk, en drucken man och tittar ner på mig när jag skriver detta.

Olja på duk är det, fastnade med en gång, trots att jag är nykterist. He he.

Man blir på något konstigt, men underbart sätt, kompis med det man gillar.

Man skall ta till vara på stjälen och inte göra sig av med det man verkligen känner för. Jag känner för tavlan och mina nyvunna vänner, clownerna.

Jag låter nog inte riktigt klok, men det är något man bygger upp. Kvalitet i livet.

Nä nu skall jag som jag brukar vid den här tiden, knäppa med fingrarna och avnjuta drömmens söta dröm. Kanske fortsätta den jag hadnatten  innan.mmmm.

Natti, Natti på er.

Bertil              

Av Bertil - 18 februari 2010 00:38

Hej Bloggen!

Ett tag sen nu, men det viktiga är väl att man återkommer lite då och då, i varje fall. Tänkte jag skulle conecta med Facebook, men vet inte. Kan ju räcka så här så länge.

Kul detta med all kontakt man får av gamla vänner genom Facebook.

Man syns ju verkligen utåt, så det gäller väl att inte avslöja för mycket.

Har till och med blivit utbjuden på lunch, he he.

Och OS förstås. Sitter mest vid datorn och lyssnar på TV:n i bakgrunden.

Missade tyvärr Ferrys Guldlopp, men det kommer väl fler får vi hoppas.


Har just nu en massa ute till försäljning och hoppas att det kommer lön för mödan.

Hjälper en granne med en lägenhet och kan ju bara hoppas att det slår väl ut.

Har också gjort några egna fynd som jag la ut, utan förhoppningar, men som givit resultat över förväntan.Det är sådant som gör det värt det hela.

´Blueberrys Äventyr´ var mitt senaste kap, som i samlarkretsar tydligen är värt en del. 1:a upplagor är ju alltid eftertraktade.

Dessa timmar på dygnet är de bästa tycker jag, när man ej har tider att passa dagen efter. Man går här och pular med saker som skall läggas ut, katalogiserar och söker. Mitt stora intresse just nu.

Får väl göra som jag brukar. Visa några bilder på fina saker. De två sista är bara det, värt all möda. Glaset är Italienskt och Smörbyttan från Jie. Men som sagt, de två sista......

Natti Natti...

Bertil             

Av Bertil - 9 februari 2010 01:54

Hej igen Bloggen!

Frågan om att vara ung igen. Skulle man vilja detta när man nu har facit.

Ja, möjligen för någon dag eller två, bara för att kunna ändra på saker man gjort och som man vet var fel.

Det är inte mitt samvete som talar, utan det att man vet bättre nu än då.

Men det är klart att hade man inte gjort felen hade man väl inte heller varit så insiktsfull som man faktiskt blir av sina fel och misstag.

Jag håller fullständigt med  inlä'ggsskrivaren om att jag skulle heller inte vilja vara ung på nytt.

Den ron jag känner nu i mig själv har jag nog aldrig kännt förrut.

Nu låter det ju nästan som jag skriver att livet börjar närma sig slutet. Tvärtom, det är en ny fas.

Lever just nu ensam och trivs med det.

Men vill nog inte göra det hela livet. Ibland spritter det och man längtar efter någon att krama och hålla i handen. Kände det senast idag när jag tittade på TV.

Man får se det som en sundhet att man kan känna så.

Gäller väl bara att man inte blir för bekväm i ensamheten just nuför då lär det väl bli svårt när det spritter på riktigt.

Nog om det.

Idag har varit en effektiv dag och kväll. Fått gjot mycket och känner mig nöjd.

Tänktew att mitt nästa stor projekt blir att lära mig hur man tvättar stora vävda mattor.

Går det att göra själv. Har kommet över några som jag faktiskt tror har ett värde.

Någon som vet hur man gör utan att lämna in dem.

Hör gärna av dig ned tips.

Ger till sist er en bild på något som heter Firland Sanatorium.

Färdigbyggt 2 maj 1911, för tuberkulos patienter. Ligger i Seattle, USA.

För det finns väl inget Seattle i England vad jag vet.

Natti Natti...

Bertil    

Av Bertil - 3 februari 2010 01:36

Hej Bloggen!

Kul att ha beundrare till min blogg även om jag inte skrivit så mycket det sista.

Skall väl försöka hålla det mer vid liv.

Vad är en blogg egentligen. Har blivit ifrågasatt, för att ha lämna ut mig själv för mycket.

Men det är väl egentligen det som är meningen med en blogg, att man delar med sig av tankar och funderingar om både det ena och andra. Man behöver ju inte nämna namn och dylikt, utan ge av sig själv och sin vardag.

Sicken vardag det varit idag, snö blåst och intressanta stolar.

Nu undrar ni väl vad som är på gång i bildväg. Brukar ju ge med mig av lite bilder.

Jag säger bara en sak och det är att man skall vara rädd om det man sitter på, för det kan möjligen vara värdefullt och då menar jag inte rumpan. Även om den kanske också är värd att tänka på nu i kylan. Det finns i varjae fall en prson som vet vad jag talar om nu, he, he.

Vad är ´Sav´för något. är det sånt som bildas när våren kommer hos vissa, eller kan det vara något annat, trädvätska.

Buk vet väl alla vad det är och lägger man ihop de med sav, vad blir det då?

Just det, ´Savbuk´. Vad det är vet jag faktiskt ej.

Men lägger man till det man sitter på, och då menar jag återigen inte rumpan, utan något så enkelt som en stol.Vad blir det?

Svar: Savbukstol.

De ni......... kommer på bild, plus en vintrig utsikt från min balkong tagen denna natt.

Men jag satt inte på buken, jag mena saven.....nä.....Savbukstolen var det.

Jag stog upp, men nu skall jag ligga ner och sussa...

Natti Natti...

Bertil.       

Ovido - Quiz & Flashcards