berrahaxer

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Återigen bilder...

Av Bertil - 25 januari 2010 01:43

Hej Bloggen!

Var några dagar sen nu. Har varit lite stressigt med alla köp och all paketering.

Det blir ibland 12 timmars dagar, och det helt frivilligt, puh.

Det gör tyvärr att man ibland glömmer sin omgivning och det får man ju lite dåligt samvete över. Skall väl försöka tagga ner lite och ge det jag borde gett till vissa.

Ingen nämnd ingen glömd.Avslutar som vanligt med lite bilder.

Denna gång på fotografi i tur och ordning, Köpenhamns hamn,(tidigt färgkort eller färglagt efteråt, 1940 talet), Flygbild över Kvibergs Kaserner,(A2, 1927).Tittar man riktigt noga så ser man 2 bilar och en buss på nuvarande Utbyvägen.Säkert grusad på den tiden. S/S RAN, Havstensund. (Allvarliga miner),taget i Gbg:s hamn av bakgrunden att dömma.

Nu skall jag göra som så många gånger förr, knäppa med fingrarna och drömma mig bort....

Natti, Natti.

Bertil          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland. Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper ju...

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen! Bättre sent än aldrig. Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man. Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå?...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen! Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker. Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam. Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Eb...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Ovido - Quiz & Flashcards