berrahaxer

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Ett tag sen nu....

Av Bertil - 18 februari 2010 00:38

Hej Bloggen!

Ett tag sen nu, men det viktiga är väl att man återkommer lite då och då, i varje fall. Tänkte jag skulle conecta med Facebook, men vet inte. Kan ju räcka så här så länge.

Kul detta med all kontakt man får av gamla vänner genom Facebook.

Man syns ju verkligen utåt, så det gäller väl att inte avslöja för mycket.

Har till och med blivit utbjuden på lunch, he he.

Och OS förstås. Sitter mest vid datorn och lyssnar på TV:n i bakgrunden.

Missade tyvärr Ferrys Guldlopp, men det kommer väl fler får vi hoppas.


Har just nu en massa ute till försäljning och hoppas att det kommer lön för mödan.

Hjälper en granne med en lägenhet och kan ju bara hoppas att det slår väl ut.

Har också gjort några egna fynd som jag la ut, utan förhoppningar, men som givit resultat över förväntan.Det är sådant som gör det värt det hela.

´Blueberrys Äventyr´ var mitt senaste kap, som i samlarkretsar tydligen är värt en del. 1:a upplagor är ju alltid eftertraktade.

Dessa timmar på dygnet är de bästa tycker jag, när man ej har tider att passa dagen efter. Man går här och pular med saker som skall läggas ut, katalogiserar och söker. Mitt stora intresse just nu.

Får väl göra som jag brukar. Visa några bilder på fina saker. De två sista är bara det, värt all möda. Glaset är Italienskt och Smörbyttan från Jie. Men som sagt, de två sista......

Natti Natti...

Bertil             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland. Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper ju...

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen! Bättre sent än aldrig. Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man. Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå?...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen! Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker. Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam. Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Eb...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Ovido - Quiz & Flashcards