berrahaxer

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Hitta sig själv...

Av Bertil - 24 april 2010 00:08

Hej igen!

Bättre sent än aldrig.

Tänkte på detta med tiden och tidens gång. För mig känns det först nu efter nästan 50 år att jag hittat mig själv. Vad hände under gången undrar man.

Ett exempel är mitt samlande för ev framtida avyttring. Vadå? Skall jag samla och sälja när jag blir 80 då. (Skulle börjat tidigare).

Kom på mig själv i detta. Visst det kan väl avyttras av mina arvtagare, men ändå.

Jag skulle ha viljat fått denna känsla av självinsikt mycket tidigare i mitt liv.

Då kanske jag och mina nära haft större glädje av mig.

Jag har nu inte varit någon ond människa på något vis, men känner en aptit på livet som jag sällan gjort förrut.

Men att självinsikt skall behöva dröja så länge att få. Styrkan jag känner med detta är enorm, och det speglar sig i alla, bl a mina barn, kan jag se.

Min dotter såg mig häromsistens vid fikat och bara log. Då kändes det att hon var nöjd och glad över det hon såg. Härligt.....

Nu är det inte Jin och Jang jag pratar om,( eller är det? ), utan eget recept och nydanande som fått mig att känna detta.

Ca 2 år tog det för mig. Det är 2 år som jag aldrig vill ha ogjorda.

Till saken hör nu att det mesta i mitt liv ångrar jag ej, som ni säkert förstår. Har 3 fantastiska barn, vänner, mm mm. Det jag mest ångrar är inte vad det blev,utan vad jag var någonstans under tiden.

Detta låter väldigt djupt, men är inte så krångligt.

Varje människa skulle egentligen ett par gånger om året, minst, sätta sig ner i lugn och ro, fråga sig själv, var är jag? Allt för att inte missa något.

Börjar nästan låta som meditation. Men, varför inte. Så länge du hittar dig själv, är inga metoder fel.

Kände bara för att dela med mig av detta.

Hoppas det kommer någon, till glädje.

Nu skall jag sätta på Svt-Play, ´Winter´, del 2.

Ha en bra helg.

Bertil

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bertil - 17 juli 2010 01:20

Var ett tag sen nu, men du finns alltid där. Härligt att kunna skriva av sig ibland. Tänkte på detta med att ta till vara på livet. Har haft och har många vänner som varit sjuka i svåra åkommor och till och med gott bort de senaste åren. Hjälper ju...

Av Bertil - 14 april 2010 21:41

H ej! Jag börjar väl kanske bli tjatig med alla mina fynd och bilder. Kan bara säga att det ibland lönar sig att hjälpa folk. Fick dessa idag av en som jag hjälpte med att tömma källaren på skräp och åka till tippen. Skulle få betalt, men valde d...

Av Bertil - 14 april 2010 00:02

Hej igen! Detta blir en kort visit där jag publicerar lite bilder på nya intressanta saker. Är det någon som har lite vetskap om figurinen, är jag tacksam. Den är ca 10 cm hög och kroppen gjord i någon form av keramik, tror jag. Nederdelen i Eb...

Av Bertil - 3 april 2010 00:32

Hej igen! Tänk att jag återigen blivit bilägare. När man ser dessa är det svårt att låta bli. Får ju försöka kompensera kärleken med något. Man kan faktiskt bli förälskad och längta efter dessa skönheter. Allvarligt talat så är jag faktiskt äga...

Av Bertil - 2 april 2010 00:30

Hej Hej! Länge sedan jag förmedlade några bilder. Har ett par guldkorn jag kommit över på marknader. En helt felfri soppterrin från Gustafsberg, 1893. 40 kr. De sa att den ej hade någon stämpel och jag såg ingen heller, förrän jag kom hem. Var ...

Ovido - Quiz & Flashcards